Israel Hayom

אב דומיננטי, חיבה לניו אייג' ומלחמות ירושה

- ערן בר טל

שרי אריסון (61) היא בתו של המולטי מי ליארדר המנוח תד אריסון. אביה נולד בארץ בשנות העשרים של המאה הקודמת, למד בגי מנסיה הרצליה ובנעוריו לחם במחתרות.

עם הקמת המדינה הוא התגייס לצבא ולחם כקצין במלחמת השחרור. גם את עסקיו הרא שונים הוא ניסה להקים בארץ ומכיוון שאביו עסק בתחום הספנות הוא ניסה להקים חברת ספנות בארץ.

באותם ימים מונופול "צים", מגובה במונופול ההסתדרות, התנגד לכך. כמו יזמים נוספים באותה תקופה הוא עבר לארה"ב, אך מכריו, כמו התעשיין ישראל שנקר ז"ל, העידו על כך שהוא נפעם מהמדינה. שרי גדלה בסביבה הזו. היא נולדה בניו יורק, אך בגיל 9 עברה ליש ראל עם אמה, בעקבות גירושיהם.

אחרי כ 3 שנים היא חזרה לגור עם אביה, אך שבה שוב לישראל כדי להתגייס לצבא. אריסון הציגה לא פעם את אביה כשוביניסט ותלתה בכך את הסיבה לנישולה מעסקי המ שפחה ומההתמקדות באחיה, מיקי.

אלא שהאמת היא שנטיית לבה של אריסון לא היתה מעולם לעסקים. היא עסקה בסבי בה, ביזמות חברתית, בפילנתרופי­ה וברוחניות ואף פרסמה מספר ספרים בתחום ה"ניו אייג'".

מותו של אבי המשפחה בשנת 1999 )בגיל (75 פתח מלחמת ירושה. רק שנתיים לפני מותו אריסון האב רכש יחד עם קבוצה אמריקנית ועם משפחת דנקנר 47% ממניות הפועלים.

ב 2007 שרי רכשה את מניות השותפים האמריקנים בלאומי והשלימה אחזקה של כ 17% ממניות הבנק. 5 שנים לאחר מכן האחים אריסון הגיעו להסדר ביניהם ומניותיו של אחיה בבנק הועברו אליה.

אריסון לא גילתה עניין רב בניהול הבנק וכאמור התמקדה בעשייה חברתית ופילנתרו פיה. היא מינתה את אנשי אמונה לדירקטוריו­ן הבנק ולא נטלה בניהולו שום תפקיד. בשנת 2005 חוקק חוק הריכוזיות שחייב אותה לבחור בין אחזקותיה בשיכון ובינוי לבין אחזקותיה בבנק הפועלים. מבחינתה היא היתה שמחה למכור את שניהם, אך מכירת שיכון ובינוי היתה קלה יותר.

לאחרונה היא השלימה את מכירתה לאיש העסקים נתי סיידוף, תמורת 1.1 מיליארד שקל. ניסיונותיה למכור את הפועלים עלו בתוהו ולכן היא פנתה לאפשרות המימוש באמצעות הבורסה.

 ??  ?? תד אריסון קונה את השליטה בבנק ב '97
תד אריסון קונה את השליטה בבנק ב '97
 ??  ?? אריסון, מלווה בפרקליטה נתי שמחוני, בדרך לחקירה
אריסון, מלווה בפרקליטה נתי שמחוני, בדרך לחקירה
 ??  ?? אריסון עם יו"ר הבנק עודד ערן )מימין( והמנכ"ל אריק פינטו
אריסון עם יו"ר הבנק עודד ערן )מימין( והמנכ"ל אריק פינטו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel