Israel Hayom

יהודי הלייבור: "קורבין לא יעצור את האנטישמיות"

כשלון ליו"ר הלייבור: הוועדה אימצה את הגדרת האנטישמיות ● דיווח: המשטרה בבריטניה בודקת אם התבטאויות של בכירי המפלגה מהוות פשע שנאה

- אלדד בק במטה הלייבור בלונדון

בתום שעות של דיונים הגי עה אמש הנהגת מפלגת הלייבור הבריטית לפשרה בסוגיית אימוצה של הגדרת האנטישמיות הבינלאומית, שלא שמה קץ לעימות בין המפלגה לקהילה היהודית וע שויה לגרום לחברי פרלמנט נוספים לפרוש משורות המפלגה.

"הוועד הפועל הלאומי" של הלייבור, שהתכנס במטה המפלגה בלונדון להכריע בעניין אימוץ הג דרת האנטישמיות שניסחה "הברית הבינלאומית לזיכרון השואה", החליט לאמץ את ההגדרה על כל 11 סעיפיה - בכלל זה ארבעה סעיפים המגדירים ביקורת מסוימת נגד ישראל כאנטי שמית. זאת, למרות לחץ כבד של תו מכי קורבין בשורות המפלגה להימנע מאימוץ ההגדרה, מאחר שהיא תמנע מהם למתוח ביקורת על ישראל. קו רבין ואנשיו בוועד הפועל הלאומי הצליחו לכפוף את אימוצה המלא של הגדרת האנטישמיות ולפרסום הצה רה מלווה, הקובעת שההצהרה אינה מגבילה את חופש הביטוי בעניין ישראל או בעניין ההגנה על זכויות הפלשתינים.

בנאום שנשא בפני הוועד הפו על, קרא קורבין לחברי הגוף המנהל לאמץ את הגדרת האנטישמיות במ לואה, אך הדגיש שיש להביא בחשבון את דאגתם של פעילי המפלגה מכך שהמפלגה תמנע מהם לבטא בחופ שיות ביקורת על ישראל ולהגן על זכויותיהם של הפלשתינים. קורבין הביע בדבריו סולידריות עם הקהילה היהודית, ובה בעת את חשיבות ההג נה על זכויות הפלשתינים. קורבין נמנע מלשאת דברים באופן פומבי בתום דיוני הוועד הפועל, ולא נענה לדרישות מהקהילות היהודיות לצאת בהצהרה שמגנה ביטויי אנטישמיות בלייבור. ה BBC דיווח כי קורבין רצה לכלול בהגדרה סעיף המגדיר את מדיניותה של ישראל כלפי הפ לשתינים גזענית, וכי אמירה כזו לא תיחשב לגזענית. דיווח זה הוכ חש על ידי כמה ממשתתפי הדיון. סגן יו"ר המפלגה טום ווטסון הצהיר בתום הדיון כי הוא מקווה שכעת יהיה אפשר לבנות מחדש גשרי אימון עם הקהילה היהודית הבריטית.

מארי ואן דר זיל, יו״ר ״הנהלת הצירים היהודיים״ , אמרה אמש כי אימוץ ההגדרה היה צריך להיעשות ממזמן.ארגונים יהודים הקשורים לליבור הביעו זעזוע מההחלטה "קורבין נכשל במבחן הפשוט של קבלת ההגדרה ללא תנאים". אתמול, עם תחילת דיוני הוועד הפועל של הלייבור, נערכו בכניסה למטה המ פלגה שתי הפגנות: האחת, הגדולה יותר, של תומכי קורבין, ובהם נציגי נטורי קרתא, שהניפו דגלי פלשתין, נשאו שלטים נגד הגדרת האנטיש מיות ובעד תנועת ה .BDS השנייה, של תומכי ישראל, שהבהירו שלא קורבין והלייבור יקבעו עבור היהודים מה זו אנטישמיות. היום תתכנס סיעת הלייבור לישיבה ראשונה עם סוף פגרת הקיץ ותקיים דיון בבעיית האנטישמיות. בתוך כך, תחנת הט לויזיה הבריטית LBC דיווחה שמש טרת בריטניה החלה בחקירה פלילית של 21 מקרי אנטישמיות.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הפגנה מול מטה הלייבור בלונדון, אמש
צילום: אי.אף.פי הפגנה מול מטה הלייבור בלונדון, אמש
 ?? צילום: ?? ג'רמי קורבין, אתמול GettyImage­s
צילום: ג'רמי קורבין, אתמול GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel