Israel Hayom

"אין דבר שישתווה להענקת מתנה שהיא מתנת החיים"

בזכות מאמציהם להגדלת מספר התורמים הפוטנציאלי­ים במאגר מח העצם: אות הוקרה מיוחד הוענק לד"ר מרים ושלדון אדלסון מטעם הארגון ‪Gift of Life‬ ד"ר אדלסון: "זו הרגשה מדהימה להציל חיים"

- ארז לין גילוי נאות: ד"ר מרים אדלסון היא מו"ל "ישראל היום". משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות "ישראל היום"

ד"ר מרים ושלדון אדלסון קיבלו אות הוקרה מיוחד ביום רביעי האחרון בניו יורק מטעם הארגון ‪.Gift of Life‬

הארגון אחראי להקמת אחד המאה גרים הגדולים ביותר של תורמי מח עצם בארה"ב, והוא החליט להעה ניק לבני הזוג אדלסון את פרס הה ‪Partners for Life‬ (שותפים לחיים), מתוך הער־כה רבה לפועלם למען הארגון, ובמיוחד על רקע מאמה ציהם הרבים להביא להגדלת מספר התורמים הפוטנציאלי­ים במאגר מח העצם באמצעות הקרן למחקר רפואי שהקימו.

בז־כות מאמציהם של בני הזוג והקרן שלהם, שמו־כרת בראשי התיה בות ,AMRF הצליח הארגון להרחיב את מאגר תורמי מח העצם באלפי אנשים, בין השאר על ידי ש־כנוע משתתפי פרויקט "תגלית" לעבור בדיקות התאמה על ידי דגימות רוק.

אירוע הענקת הפרס דווח בהרחבה ב־כמה אתרים יהודיים בארה"ב ובאתר הארגון. אתר JNS.org ציין ־כי בז־כות פעילותם של בני הזוג אדלסון נמצאו יותר 1,600המ התאמות פוטנציאליו­ת, שהובילו עד ־כה לה902 השתלות.

הרצון להציל חיים

איש העסקים והפילנתרופ שלה דון אדלסון אמר באירוע ־כי "אין דבר שי־כול להשתוות, לא בעוה מק ולא במשמעות, להענקת מתנה שהיא מתנת החיים, ואם אני בוחן את סך ־כל הדברים שהענקנו במסה גרת הפעילות הפילנתרופי­ת שלנו, איני י־כול למצוא דבר חשוב יותר ממתנת החיים". עוד אמר בסרטון מיוחד שהוקרן באירוע: "תגלית הוא פרויקט שיש בו עשרות אלפי משה תתפים ב־כל שנה, ודי שנדגום אפילו חצי מהם ב־כל שנה ־כדי שיהיה סי־כוי נהדר למצוא התאמה".

ד"ר אדלסון אמרה בנאומה: "־כילה דה בבית ספר בחיפה למדתי משפט חשוב מהתלמוד, שהשפיע עלי עמוה קות: '־כל המקיים נפש אחת, מעה לים עליו ־כאילו קיים עולם מלא'. ־כמו שחז"ל אמרו - לא רק שאנחנו ־כולנו צאצאיו של אדם, ־כולנו ־כמו אדם, משום של־כולנו יש הפוטנה ציאל ליצור את האנושות, וזה מה שהוביל אותי בנתיב הרפואה. רציתי להציל חיים והצלתי - בחדרי מיון, במעבדות מחקר ובקליניקות לטיה פול בהתמ־כרות. זו הרגשה מדהימה להציל חיים".

במסגרת האירוע נער־כה גם התרה מה לארגון. בני הזוג אמרו שיוסיפו על ־כל תרומה שתגויס באותו הערב תרומה בס־כום זהה, ולמעשה הביאו ל־כך שהערב הסתיים בגיוס של 9.5 מיליון דולר עבור הארגון. במהלך הערב הקהל גילה ־כי מדובר ביום ההולדת של ד"ר מרים אדלסון, והחל לשיר באופן ספונטני "יום הולדת שמח".

ארגון "מתנת החיים" הוקם בתה חילת שנות הה09, ועד היום הצה ליח ליצור מאגר של יותר מה003 אלף תורמי מח עצם פוטנציאליי­ם, שהוביל עד ־כה לה51 אלף התאמות לחולי סרטן דם על סוגיו השונים, וליותר 3,300המ השתלות. בנו־כחים באירוע היה גם איש העסקים והתקה שורת הישראליהאמ­ריקני חיים סבן, שגם הוא שיבח את בני הזוג אדלסון. "ד"ר מרים ושלדון אדלסון הצילו אינספור נפשות בז־כות הנדיבות חסרת הגבולות שלהם".

 ??  ?? ד"ר מרים ושלדון אדלסון
ד"ר מרים ושלדון אדלסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel