Israel Hayom

ההלם שאחרי הסערה

ארה"ב מנגבת את הדמעות: מניין ההרוגים בהוריקן "מייקל" עלה ל 18 ● כוחות ההצלה מנסים לאתר יותר מ 2,000 נעדרים ולכודים ● "לא נוותר - נתאושש"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

מספר ההרוגים מסופת ההוריקן "מייקל", שפקדה ביום רביעי את צפון מערב פלורידה טיפס אתמול ל ,18 וההערכה היא כי ימשיך לעלות. כ 2,100 בני אדם דווחו כנעדרים או זקוקים לחילוץ.

צוותי חירום ממשיכים לעבור מבית לבית לאורך עיירות החוף שנקלעו לעין הסערה, ובהן מקסיקו ביץ', פורט סנט ג'ו ופנמה סיטי. כלבי חילוץ, מל"טים וציוד מכני כבד ליוו את משימות ההצ לה. "עדיין לא הגענו לחלק מהאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר", הסביר ברוק לונג, מנהל סוכנות החירום הפ דרלית .FEMA

רשתות המדיה החברתית הוצפו בסוף השבוע בהודעות של אנשים המחפשים אחר יקיריהם שלא יצרו קשר. רבים מה מאמצים לאתר ולהציל תושבים מתב צעים בחשיכה, כאשר יותר מ 940 אלף בתים ובתי עסק נותרו ללא חשמל וחי דוש של הזרם לא נראה באופק. במחוז ביי, שעמד במרכז הסערה, כל רשת הט לפונים והאינטרנט קרסה, מלבד מוקד החירום המשטרתי - מה שהקשה עוד יותר ביצירת קשר עם לכודים.

מושל פלורידה, ריק סקוט, סיפר כי יותר מ 1,700 אנשים משתתפים במשי מות החילוץ וההצלה בשטח, ובכלל זה צוותים המתמחים בחילוץ ממים וכ 300 אמבולנסים. "לא נוותר, לא נפסיק להילחם. נתאושש, ונעשה זאת על ידי עבודה יחד", הבטיח סקוט.

הנשיא דונלד טראמפ הודיע כי יבקר בפלורידה ובג'ורג'יה, שגם סבלה מהסו פה. "אנחנו איתכם!" צייץ הנשיא.

ההתאוששות מ"מייקל" לא תהיה פשוטה, הנזק אדיר, והשיקום יעלה למשק האמריקני הון תועפות. סוכנות הידיעות בלומברג העריכה כי עלות הנזק שיידרשו חברות הביטוח לממן עלולה להגיע לכדי 8 מיליארד דולר.

לב ההוריקן הגיע לחוף של צפון מערב פלורידה ביום רביעי עם רוחות של 250 קמ"ש וגשמים עזים. "מייקל" החלה בתור סופה טרופית, אך בתוך זמן קצר התעצמה והפכה להוריקן קטל ני בדרגה .4 עת הגיע ליבשה, הרוחות העלו את מפלס הים ב 4 מטרים ויותר, כאשר המים הציפו את החופים והעיירות הסמוכות.

 ?? צילום: רויטרס ?? שאריות של כביש במקסיקו ביץ', פלורידה
צילום: רויטרס שאריות של כביש במקסיקו ביץ', פלורידה
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? המים הציפו את העיירות. נזקי ההרס באזור פנמה סיטי
צילום: אי.אף.פי המים הציפו את העיירות. נזקי ההרס באזור פנמה סיטי
 ??  ?? צילום מלמעלה של ההריסות במקסיקו ביץ'
צילום מלמעלה של ההריסות במקסיקו ביץ'
 ??  ?? הריסות של בתים בפנמה סיטי
הריסות של בתים בפנמה סיטי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel