Israel Hayom

מושב של חוקים - או של דפי מסרים

- יהודה שלזינגר

זה הולך להיות מושב חורף מעניין מאוד, או שמא נכון יותר לומר שזה היה יכול להיות מושב חורף מעניין? בקרוב נדע.

לסדר היום של מושב החורף שייפתח מחר מחכים חוק הגיוס, חוק הגיור, חוק עונש מוות למחבלים, סוגיות ההסדרה ביו"ש )שבקואליציה רוצים להס פיק בזמן כהונת טראמפ(, סוגיית המסתננים וכמה תפוחי אדמה לוהטים כמו חוק התרבות והאמנות, חוק הפונדקאות )בחסות האופוזיציה( ועוד.

במקום כל אלה, המושב הקרוב עלול להיות מושב של גיוס אסטרטגים, הקמת מטות וחלוקת אחראים על מגזרים ואזורים מוניציפליי­ם. חורף של סרטו נים ויראליים, פרובוקציות פוליטיות בגרוש ונגיעה בתפוחי האדמה הלוהטים של הציבוריות הישרא לית בשביל לקושש קולות, להיבדל, לחדד עמדות ולעמוד בדפי המסרים שינסחו יחצנים.

אנשי הליכוד ממליצים לרה"מ נתניהו להקדים את הבחירות. אין טעם לחכות, הם טוענים, ולהגיע לבחירות בנובמבר, כשביוני ייתכנו התרחשויות משפטיות בתיקיו של נתניהו והוא עלול להגיע לבחירות פצוע. כיום, תמונות הדיסקים מאיראן, הנאום באו"ם והידידות האישית עם טראמפ עדיין חרוטים היטב בתודעה, במיוחד כשהיריבים מהצד השני במקרה הטוב לא מאיימים ובמקרה הרע מרו סקים בתוך ביתם שלהם.

אם תשאלו את דרעי, בנט וכחלון, הם יאמרו שנ תניהו החליט ללכת לבחירות. דרעי והשרה גילה גמליאל אפילו נוקבים בתאריך - מארס הקרוב. גם אם רה"מ יחליט ללכת לבחירות, ההודעה הרשמית תתמהמה, משתי סיבות: הבחירות לרשויות המקומיות שמעסיקות את הפוליטיקאי­ם וקצב עבודת הוועדה למינוי בכירים, שאמורה לאשר את מינויי הרמטכ"ל, המפכ"ל והנגיד הבאים של מדינת ישראל. הודעה על הליכה לבחירות ופיזור הכנסת גוררת הפסקת תהליכי מינוי של בכירים, דבר שנתניהו, שעל פי הסקרים יכהן גם כראש הממשלה הבא ויצטרך לעבוד עם אותם בכירים, לא מעוניין לראות.

ועדיין, שום דבר לא סופי. ביום ראשון תתכנס מועצת גדולי התורה החסידית לדון בסוגיית הגיוס, וקשה לראות איך הרבנים מתפשרים. קשה עוד יותר לראות איך ליברמן מתפשר, אבל זה אפשרי. בפולי טיקה הכל יכול להיות, והתשובה - בימים הקרובים.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel