Israel Hayom

"התפללו גם להצלחת השוטרים"

השר לביטחון הפנים ביקש מהרבנים הראשיים לישראל לתקן את התפילה, הנאמרת בשבתות בבתי כנסת ● "השוטרים מוצבים בחזית הלחימה לא פחות מחיילי צה"ל"

- איציק סבן כתבנו לענייני משטרה

השר ארדן לרבנים: שנו את נוסח התפילה לשלום החיילים ● איציק סבן, עמ'

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה לרבנים הראשיים לישראל בדרישה להוסיף את השוטרים בתפילת "מי שבירך", הנאמרת על חיילים ושאר כוחות הביטחון בכל שבת בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

תפילת "מי שבירך" היא תפילה קצרה הנאמרת במהלך קריאת התורה או לאחריה, שמהותה ברכה לזולת. קיימות תפילות שונות מסוג זה, ואחת מהן היא תפילה לשלומם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שתוקנה על ידי הרב שלמה גורן ז"ל, מי שהיה הרב הצבאי הראשי מקום המדינה והרב הראשי לישראל, והיא נאמרת בשבתות ובחגים שבהם רבים פוקדים את בתי הכנסת.

כעת מבקש השר ארדן להכליל גם את כלל השוטרים בתפילה, כך שהיא תיאמר בנוסח זה בכל בתי הכנסת. במכתב ששיגר לראשון לציון, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, ולרב הראשי לישראל דוד לאו, מבקש מהם ארדן כי יורו להכליל את השוטרים בתפילה, "מתוך אמונה שזוהי חובה מוסרית כלפי השוטרים".

הקטע הראשון בתפילה מתחיל במשפט "ִמי ֶשֵׁבַּרְך ֲאבוֵֹתינוּ ַאְבָרָהם ִיְצָחק ְוַיֲעקֹב הוּ אְיָבֵרְך ֶאת ַחָיֵּלי ְצָבא ֲהַגָנּה ְלִיְשָׂרֵאל, ָהעוְֹמִדים ַעל ִמְשַׁמר ַאְרֵצנוּ ְוָעֵרי ֱאלֵהינ וּ ִמְגּ ב וּ לַהְלָּבנ וֹ ן ְוַעד ִמְדַבּ ר ִמְצַרִים וִּמןַהָיּ םַהָגּ ד וֹ לַעדְלב וֹ אָהֲעָרָבה ַבַּיָּבָּשׁה ָבֲּאִויר וַּבָיּם". במכתבו טוען ארדן כי "שומרי החומות של זמננו הם השוטרים ולוחמי משמר הגבול", שמוכנים להקריב את עצמם למען המדינה.

לדברי השר ארדן, "השוטרות והשוטרים שלנו נמצאים בחזית המאבק בטרור, ולצערנו משלמים את המחיר היקר מכל. בשנים האחרונות התוודענו כולנו לגבורתן של הדר כהן והדס מלכא ז"ל ולשוטרים נוספים, שהצילו חיים והק־ ריבו עצמם בהגנה על ביטחון המדינה, ולכן מתבקש וראוי שבבתי הכנסת יישאו תפילה גם לשלומם ולביטחונם".

במכתבו צירף השר ארדן את שמותיהם של שוטרים נוספים, ובהם יוסי קירמה, האיל סיתאווי, כמיל שנאן וסולומון גבריה זכרם לברכה, שוטרות ושוטרים שלדבריו "שילמו את המחיר היקר מכל בניסיון להגן על ירושלים ועל המבקרים בה בעת הזו, אל מול טרור רצחני בירושלים", וציין כי שוטרים נוספים הקריבו את חייהם ואת שלמות גופם למען ביטחון ישראל בכל חלקי הארץ והם ממשיכים לעשות כך בכל רגע נתון.

עוד כתב ארדן כי "לחיזוק ירושלים וישראל פנים רבות, והוא כולל גם את חיזוק רוחם של מגיני הארץ ושומריה מבית באמצעות תפילה לשלומם", וכן כי הכללת השוטרים בתפילה היא גם רצונם של מפכ"ל המשטרה והרב הראשי של המשטרה. עוד הדגיש ארדן כי "שוטרי משטרת ישראל מוצבים היום בחזית הלחימה בטרור לא פחות מחיילי צה"ל ומסכנים עצמם למען ישראל יום־יום, ומוטלת חובה לעשות הכל למענם".

יצוין כי בתקופת האינתיפאדה השנייה שונה הנוסח הרשמי של התפילה הזו ונוספו לה הביטויים "ואנשי כוחות הביטחון" ו"בכל מקום שהם", אולם הנוסח החדש לא נתקבל בכל בתי הכנסת.

 ??  ??
 ??  ?? השר ארדן. "שוטרים הקריבו את עצמם בהגנה על הביטחון" צילום: יהודה פרץ המכתב ששיגר ארדן לרבנים
השר ארדן. "שוטרים הקריבו את עצמם בהגנה על הביטחון" צילום: יהודה פרץ המכתב ששיגר ארדן לרבנים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel