Israel Hayom

ביטחון ומשברון

מצד אחד, ברזיל אופטימית ממצבו של ניימאר, שנראה מלהטט כהרגלו בכדור באימונים ● מנגד, אדישות מצד הציבור מטרידה את הסלסאו, שהמריאה לאירופה בלי משחק פרידה מהאוהדים ● הערב: מפגש הכנה מול קרואטיה ,17:00) ישיר בספורט (4

- דור הופמן עוד ימים

האימונים של נבחרת ברזיל סגורים ברובם לתקשורת, כמו היו סוד מדיני. המאמן צ'יצ'ה דרש שכך יהיה, הוא לא רוצה שאף אחד יזכה להציץ בדרך שבה הוא רוקח את תוכנית המשחק שתביא לסלסאו גביע עולמי שישי. ובכל זאת, העיתונאים מגיעים. בתחילת השבוע שעבר הם היו בסאו פאולו, שם התכנסה הנב חרת, ובימים האחרונים הם באנגליה, היכן שת קיים הערב ברזיל משחק הכנה ראשון עם סגל מלא כשתפגוש באנפי לד את קרואטיה.

כדי לא להשאיר את העיתונאים בידיים רי קות - בכל זאת עשו דרך וצריכים לדווח משהו - המאמן הלאומי מאפשר להם לצפות בחימום. 15 דקות שבדרך כלל לא קורה בהן דבר מקצועי לספר עליו, אך השבוע סיפקו את הסחורה בג דול: תמונות של ניימאר בבגדי אימון - פעם שותה מים, פעם לצידו של הפי זיותרפיסט ריקרדו רוסה, ופעם אחרת משוחח עם המאמן - עשו את העבודה.

הקהל הברזילאי צמא למידע קונ קרטי בנוגע למצבו של כוכב פריז סן ז'רמן, והימים הקרובים מרגישים כמו צומת שאחריו יופיעו הרבה תשובות.

אז על פי הדיווחים, יש סיבות לאופטימיות. ניימאר נכנס ראשון למגרש האימונים ויוצא אחרון, הוא מבצע את כל התרגילים, מלהטט כה רגלו עם הכדור, אך עדיין נזהר יתר על המידה. "הוא נראה טוב. אפשר לה בין מהתנועות ומהדריבלים שלו שהוא מרגיש בסדר", אמר אמש פרננדיניו. קשרה של מנצ'סטר סיטי התייחס גם לפן המנטלי בתהליך ההחלמה: "רואים שה ביטחון שלו גבוה. הוא לא מפחד לנסות מולנו דברים, כך שאני בטוח שהוא יהיה כשיר למו נדיאל ב ."100%

צ'יצ'ה מקווה שכך אכן יהיה. מעבר להיותו אחד השחקנים הטובים בעולם, ניימאר היה בורג מרכזי בקמפיין המוקדמות, שבו כבש שישה שערים. המאמן הלאומי היה שמח להעלות אותו הערב ב ,11 כך גם תכנן לעשות, אך תלונות של השחקן על אי נוחות ברגלו הובילו להחלטה הסופית שיתחיל את המשחק על הספסל וכנראה ישולב בהמשכו.

מי שיפתחו בשלישייה הקדמית הם וויליאן, גבריאל ז'סוס ופיליפה קוטי ניו, ולצד הכוכב הגדול ימתין על הס פסל גם רוברטו פירמינו במגרשו הבי תי. לשאלה במקום מי יפתח ניימאר, אם וכאשר יחזור, עדיין אין תשובה. אולי זאת תתקבל במשחק הבא והאח רון לפני הדבר האמיתי, באמצע השבוע מול אוסטריה.

מדינת כדורגל? פחות

בריאותו של ניימאר אינה הדבר היחיד שמטריד את הברזילאים. "נב חרת בלי קהל", ניסתה לתאר כותרת בתקשורת את הבעיה השנייה - מערכת היחסים הקרירה בין התושבים לחבורה שתיסע לגביע העולמי. יש שטוענים שהסיבה לאדישות הכללית נובעת מש ביתת המשאיות שפוגעת קשות בכלכ לת המדינה, אך סקר שגילה כי כ 60% מהתושבים לא מתעניינים במונדיאל התקבל כהפתעה גמורה.

האירועים האחרונים יכולים להסביר זאת. בשבוע שעבר אימון פתוח שנקבע יצא מכלל שליטה כאשר אוהדים פרצו למתחם האימונים, נעצרו על ידי המש טרה והשיבו בקריאות "1:7" מתריסות. ההתאחדות ביטלה אימון פתוח נוסף שאמור היה להתקיים ולאחר שלא הצ ליחה לקבוע משחק פרידה לעיני הקהל הביתי - דבר שעשו ארגנטינה, קולומ ביה, פרו ותעשה אורוגוואי גם כן - הס לסאו המריאה לאירופה בלי שהיה מגע בינה לבין האוהדים המאוכזבים.

"קשה לי להאמין שהם יהיו אדישים כלפינו", התייחס לעניין פרננדיניו, "אני בטוח שברגע שהמונדיאל יתחיל הם יעודדו אותנו כרגיל".

משחקי הכנה: מחצית ראשונה חד צדדית, שבה כבשו גארי קייהיל והארי קיין, הספיקה לאנגליה כדי לנצח את ניגריה .1:2 הנשרים השתפרו לאחר החילופים, בהם כניסתו של ג'ון אוגו, ואלכס איוובי הצליח רק לצמק. מזג אוויר סוער דחה בכשעתיים את משחק החזרה של מנואר נוייר לשער גרמניה, שהתארחה אצל אוסטריה. בסופו של דבר, המשחק התקיים והסתיים ב 1:2 מפתיע לאוסטרים על אלופת העולם.

שלשום: צרפת הרשימה ב 1:3 על איטליה משערים של סמואל אומטיטי, אנטואן גריזמן )פנדל( ועוסמאן דמב לה; מצרים, ללא מוחמד סלאח, סחטה 0:0 מקולומביה; תוניסיה - טורקיה ,2:2 אוסטרליה - צ'כיה 0:4 )רוקאביצה לא שותף(; דרום קוריאה - בוסניה .3:1

 ?? צילום: רויטרס ?? ניימאר. התלונן על אי־נוחות ברגלו ויפתח הערב על הספסל
צילום: רויטרס ניימאר. התלונן על אי־נוחות ברגלו ויפתח הערב על הספסל
 ??  ?? אוגו )משמאל(, אתמול בוומבלי
אוגו )משמאל(, אתמול בוומבלי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel