Israel Hayom

הבטחה נשיאותית מצ'כיה: השגרירות תעבור לירושלים

המעבר: ב 3 שלבים בישראל בירכו: "מקום של כבוד בהיסטוריה" פראג, עמ' 05 אלדד בק,

- השתתף בהכנת הידיעה: שלמה צזנה

בידוד מדיני? נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, שב ומבטיח להעביר בקרוב את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים.

זמאן מגלה שרה"מ בנימין נתניהו אמר לו שאם צ'כיה תיתקל בקשיים כספיים בהעברת השגרירות, הוא יהיה מוכן להעמיד את ביתו הוא לרשות צ'כיה. "אתם יודעים שצ'כיה אינה כה עשירה", אמר זמאן בקבלת פנים לרגל יום העצמאות ה־07 של ישראל בארמון הנשיאות בפראג, "אני מקווה שביבי יממש את הבטחתו, כשם שאני מממש את הבטחתי מלפני ארבע שנים להעביר את השגרירות לירושלים".

זמאן הבהיר שהעברת השגרירות הצ'כית תתבצע בשלושה שלבים: תחילה תיפתח קונסוליית כבוד, אחר כך יועברו לירושלים מהשגרירות בתל אביב מרכז ההשקעות הצ'כי, מחלקות הסחר, התיירות והתרבות, ובשלב השלישי תיפתח השגרירות. הנשיא זמאן נמנע מלנקוב בתאריך מסוים להעברת השגרירות אך סיים את נאומו במשפט: "בשנה הבאה בירושלים".

זמאן מתח ביקורת רבה על המדינות, באירופה ומחוצה לה, המפעילות על צ'כיה לחץ לא להעביר את שגרירותה לירושלים. "הם קוראים לעצמם מתונים. אני קורא לאלה המסרבים להם פחדנים. אני יודע שזה לא מנומס, אבל זה כן".

רה"מ שלח לאירוע איגרת ברכה, שבה הדגיש כי זמאן זכה למקום של כבוד בהיסטוריה של היהודים ושל מדינת ישראל . סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שהשתתפה באירוע, אמרה לנשיא: "בעיני העם היהודי אתה גיבור אמיתי".

קונסוליית הכבוד תיפתח כבר בחודש הבא: יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית צ'כיה־ישראל, ד"ר מילוסלב ינוליק ממפלגתו של ראש הממשלה הצ'כי אנדרה פאפיש, אמר ל"ישראל היום" כי "העברת השגרירות הצ'כית לירושלים היא עניין של זמן וכי קיימת תמיכה רחבה של העם הצ'כי במהלך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בהתייחסו להצהרה: "אני מברך את נשיא צ'כיה על החלטתו להעביר את השגרירות לירושלים. הצעד המנהיגותי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבשר על שינוי ביחס של מדינות העולם לירושלים". ראש העיר ירושלים ניר ברקת הצהיר: ״הנחיתי את הגורמים המקצועיים לסייע בקידום העברת השגרירות".

 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? הנשיא מילוש זמאן
צילום: רויטרס הנשיא מילוש זמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel