Israel Hayom

יום השואה אירועים

-

תערוכה בכנסת

בטרקלין שאגאל שבבניין הכנסת בירושלים תיפתח הבוקר התערוכה "ובחרת בחיים" ובה יצירות של ניצולי שואה שעלו לישראל. בין השאר, מוצגות בתערוכה עבודות של שלמה שוורץ, שהוגלה עם משפחתו לגטו מוגילוב בטרנסניסטר­יה, ובסוף 1947 עלה עם אמו ועם אחיו באוניית מעפילים לארץ ישראל. כמו כן, מוצגות יצירות של הציירת רינה בקין, שנולדה 1934־ב בגליציה שבפולין ושרדה את הגטו ומקומות מסתור שונים שבהם התחבאה.

בית לוחמי הגטאות

מוזיאון בית לוחמי הגטאות שבקיבוץ לוחמי הגטאות בגליל המערבי ייפתח היום לקהל הרחב ללא תשלום בין 09:00 .19:00־ל במוזיאון מוצגות שלוש תערוכות: "ורשה היהודית - סיפור על רוח האדם", "מול תא הזכוכית - משפטו של אדולף אייכמן בירושלים" ו"לזכרם: הילדים שגורשו מהולנד ונרצחו". כמו כן, במוזיאון קיים אגף "יד לילד" שפונה לילדים.

יד ושם

היום בשעות 14:30-11:15 תתקיים ביד ושם בירושלים הצצה אל מאחורי הקלעים של המקום. זאת באמצעות סדרת מפגשים עם מומחי יד ושם, שיחשפו לקהל מסמכים, תעודות, יצירות וחפצים שאינם מוצגים לציבור ביום־יום. במסגרת המפגשים שיתקיימו יהיה גם סיור ייחודי בארכיון, ביקור במעבדת הדיגיטציה ובמרכז התקשוב והרצאה על הקולנוע הישראלי והשואה. ההשתתפות במפגשים היא על בסיס מקום פנוי. משך כל פעילות כ־03 דקות.

תיאטרון אספקלריא

היום 12:00־ב תוצג בתיאטרון אספקלריא בירושלים (רחוב שטנר )3 ההצגה "יהודי ביער", עיבוד לפואמה מאת המשורר אורי צבי גרינברג. ההצגה מספרת את סיפורו של איוון בן סטפן, גוי פולני שחי בתקופת השואה, אשר רדוף על ידי רוח קורבנו היהודי שאותו רצח ביער.

תיאטרון הסמטה

היום 21:00־ב יעלה בתיאטרון הסמטה המחזה "עיר המזל", על פי ספרו של חתן פרס נובל לשלום אלי ויזל. ההצגה, שעלתה בפסטיבל עכו השנה, מתארת דיוקן פנימי של מיכאל, ניצול שואה, 11 שנים לאחר השחרור מהמחנה. כשהוא מחליט לחזור לעיר הולדתו, הוא נתפס על ידי המשטר הסובייטי ונאשם בריגול לטובת צרפת.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel