Israel Hayom

צוקרברג חשף: גם הפרטים האישיים שלי דלפו ברשת

מנכ"ל ומייסד פייסבוק המשיך אתמול בעדות השנייה בקונגרס: "זאת היתה טעות לא לדווח על הפירצה בזמן שהתגלתה" ● מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה התפטר

- אילן גטניו ואלי לאון

מארק צוקרברג הגיע אתמול ליום שני של עדותו בפני הקונגרס האמריקני וחשף את דרכי ההתנהלות של פייסבוק בטיפול במידע של הגולשים. בעדותו חשף כי גם פרטיו האישיים דלפו במסגרת פרשת קיימברידג' אנליטיקה.

שעות ארוכות השיב צוקרברג לחפ ברי הקונגרס, ולכל אחד מהם הוקצבו חמש דקות לשאלות. לדבריו, פייסבוק אכן לא הגנה על לקוחותיה, והוא אמר שזו היתה שגיאה מצידו לא לדווח על הפירצה ברגע שהתגלתה בשנת .2015 רוב חברי הקונגרס שתשאלו אותו אמרו כי לדעתם יש לקבוע חוקים מחייבים כדי להגן על הפרטיות ועל המידע של הלקוחות. צוקרברג הודה שבגלל ההיקף הגדול של המידע המוצג בפייסבוק, אין צוות שיהיה גדול דיו כדי שיהיה מסוגל לנטר את כל המסרים ברשת החברתית, ולמטרה זו מפתחים טכנופ לוגיה של בינה מלאכותית.

צוקרברג אמר עוד כי צריך שהגופ לשים יידעו איך לשלוט בהפצה של תכנים שהם מעלים לרשת, ופייסבוק תסייע להם לעשות זאת. לדבריו, פייסבוק אוספת מידע כדי שהפרסופ מות שמוצגות לגולשים יהיו רלוונפ טיות להם, וכל משתמש יכול לקבוע בדיוק איזה מידע עליו ייאסף ואיזה לא. חברת הקונגרס הדמוקרטית אנה אישו, ששאלה אותו על חשיפת פרטיו, שאלה אותו גם אם הוא מוכן לשנות את המודל העסקי של החברה לצורך הגנה על המידע האישי של חברי הרשת החברתית. תגובתו היתה "אינני בטוח מה זה אומר".

בעין הסערה, מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה, ד"ר אלכסנדר טיילר, שהפ חליף את קודמו, אלכס ניקס, שהושעה בפ02 במארס, יפסיק למלא את התפפ קיד ויחזור לשמש מנהל המידע הראשי בחברה, כך נמסר אתמול בבריטניה. לא נמסר מי יכהן מעתה בתפקיד המנכ"ל. בהודעת מועצת המנהלים נמסר כי היא מודה לד"ר טיילר על שירותו "בתקופה שהיתה מאתגרת עבור החברה". לפי ההודעה, בתפקיפ דו החדשפישן "יתמקד טיילר בחקיפ רות טכניות שונות". המנכ"ל הקודם הושעה מתפקידו בעקבות תחקיר של ערוץ 4 הבריטי, שבו נשמע מתרברב על השימוש של החברה בטקטיקות המשפיעות על תוצאות הבחירות. אז הודיעה החברה כי "ההערות של ניק אינן מייצגות את הערכים ואת הפפ עולות של החברה".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? צוקרברג בקונגרס
צילום: אי.פי.אי צוקרברג בקונגרס
 ??  ?? משרדי קיימברידג' אנליטיקה
משרדי קיימברידג' אנליטיקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel