Israel Hayom

מנכ"ל טאטא תעשיות: "ישראל היא שותפה

לא כל הישראלים יודעים, אבל מתחת לאף שלנו התפתחה תעשיית רכב משגשגת מנכ"ל התאגיד, המחזיק גם ביגואר ובלנדרובר, סבור שעתיד עולם הרכב נמצא ממש כאן "אני שמח שזו גם עמדת הממשל שלנו", הוא אומר

- טופז רם

אדם יכול ללון בלונדון, לעשות הפסקת תה, לדבר בטלפון, לקחת מים לדרך ולהיכנס למכונית היגואר שלו - ובכלל לא לשים לב לכך שהמכנה המשותף למלון היוקרתי בלונדון, לתה המשובח, לשירותי הסלולר, למים וליגואר הוא שכולם בבעלות התאגיד הגדול ביותר בהודו ומהגדולים בעולם - טאטא.

מנכ"ל טאטא תעשיות, ג'אמוואל ראג'ארם, ביקר אתמול בארץ והתארח בכנס "הפורום ההודי־ישראלי" בחסות אוניברסיטת תל אביב. בראיון ל"כלכלה היום" הוא אמר "אנחנו רואים עצמנו חלוצים בעסקים ובטכנולוגי­ה. זו ההיסטוריה שלנו - להיות חלוצים ולהביט בעולם מתפתח. בראייה זו ישראל היא שותפה אידיאלית לטאטא, ואני חייב להגיד שאני מאוד מאושר לראות את החיבור בין הטכנולוגיה לראייה הע־ סקית בישראל. אנחנו מתרשמים מאוד מהטכנולוגי­ות כאן".

טאטא נוסדה לפני יותר מ־051 שנה כחברת טקסטיל. מאז היא התפרסה כמעט לכל תחום אפשרי וביצעה כ־03 הנפקות של חברות בנות, הפועלות ב־08 מדינות העולם. קשה לאנשים מערביים להבין כיצד היא בדיוק פועלת, אך עובדתית מרבית אחזקותיה הן בבעלות קרנות שלא למטרות רווח. ההזדהות של מנהליה עם מדיניות הממשלה בכל מדינה היא אבסולוטית - לטוב ולרע.

התאגיד יושב על קופת מזומנים שמנה, שאפשרה לו בתקופות משבר לרכוש נכסים יוקרתיים בעולם, כגון תאגיד הרכב דייהו וחברות רכב יוקרתיות יותר כגון יגואר ולנדרובר. האם נכון לומר שבישראל יש תעשיית רכב חשובה?

"בוודאי. אני חושב שרוב החברות הנכנסות לתחום האוטו־טק ימצאו בישראל טכנולוגיה נהדרת ואנשים נהדרים בתחומי המיפוי והניווט, בחיישנים ובאוטומציה. אלו טכנולוגיות חדשניות ולכן החברות הבנות שלנו כבר בישראל". האם אתה מרוצה מהרפורמות של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי?

"הודו היתה צריכה דמות חזקה כזו כדי להעביר רפורמות. אנחנו בפיגור מבחינת רמת התחרותיות, והממשל של מודי הצהיר כי המטרה היא לשפר את

 ?? צילום: יעל צור ?? ג'אמוואל ראג'ארם, אתמול
צילום: יעל צור ג'אמוואל ראג'ארם, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel