Israel Hayom

העיר החכמה של ביל גייטס

מייסד מיקרוסופט הודיע שיפריח את השממה במדבריות אריזונה ● בעיר החדשה יושקעו 80 מיליון ד' וישולבו מכוניות אוטונומיות

- אילן גטניו, כתבנו לענייני טכנולוגיה

החלום של אריזונה מתגשם: ביל גייטס ממשיך לחשוב קדימה ועמל בימים אלה על בניית "עיר חכמה", שתיקרא בלמונט, במדבר אריזונה. בעיר החדשנית, שבה יוש קעו כ 80 מיליון דולרים, צפויים לה שתלב מכוניות אוטונומיות ויישומים בחזית הטכנולוגיה. בשלב זה לא נמסר מתי יחל התכנון המפורט ומתי יחלו עבודות הבנייה של העיר.

בלמונט פרטנרס, אחת מחברות ההש קעה של מייסד מיקרוסופט, תשקיע בה קמת העיר סכום של 80 מיליון דולרים, שיוקצו בין השאר לטובת רכישת שטח של כ 100 קמ"ר ב"עמק המערבי", סמוך לעיר טונופה - מרחק נסיעה של כ 45 דקות ממערב לפיניקס, בירת אריזונה. בהודעה רשמית על הקמת העיר מסרה חברת בלמונט פרטנרס כי כל מה שקו רה בבלמונט יהיה מתוך "מחשבה קדי מה". בעיר יוקמו אזורי משרדים ואת רי חנויות, בתי ספר ובתי מגורים. לפי הקצאת השטח הראשונית, בעיר החדשה יהיה מקום להקמת 80,000 יחידות דיור.

"בלמונט תיצור קהילה החושבת קדי מה, עם תקשורת ותשתית בחזית הט כנולוגיה ותתוכנן עם רשתות דיגיט ליות מהירות, מרכזי מידע, טכנולוגיות ייצור ושינוע במודלים מודרניים, תח בורה אוטונומית ומרכזים לוגיסטיים אוטומטיים", פירטה חברת ההשקעות.

בלב העיר תעבור הדרך המהירה ‪,11 I‬ שתקשר אותה ללאס וגאס בנבדה. מנהל המועצה הטכנולוגית של אריזונה, רונלד שוט, אמר כי "המיקום יהיה מצוין לעיר חדשה. ביל גייטס ידוע בחדשנות שלו ואני חושב שהוא בחר במקום הנכון. הוא מגיע לאריזונה. סוף סוף, אריזונה מקב לת הכרה כמקום של חדשנות".

זה שנים מנסה מדינת אריזונה למשוך אליה יזמי היי טק כדי ליהנות מתנופת הפיתוח של שכנתה קליפורניה. לצורך כך אימצה אריזונה חוקים חדשים המק לים בדיקות וניסויים במכוניות אוטונו מיות, ובהתאם לכך בתחומה מתבצעים גם הניסויים של המכוניות האוטונומיו­ת של גוגל ושל חברות נוספות, המבקשות להיכנס לתחום.

אין זו פעם ראשונה שאריזונה משמ שת לניסויים לעתיד. לפני יותר מ 20 שנה הוקם בה "ביוספרה ,"2 אתר מדעי סגור שבו נבדקת האפשרות ליצור הד מיה של שילוב בין חי, צומח ודומם מחוץ לכדור הארץ; ובשנות ה 70 הוקמה במ רחק שעה צפונה מפיניקס העיר הני סיונית ארקוסנטי, ששילבה בין ארכי טקטורה לאקולוגיה.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? גייטס
צילום: אי.אף.פי גייטס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel