Israel Hayom

על המפכ"ל לבחור: יועץ תקשורת - או טובת הציבור

-

המתקפה

של רה"מ נתניהו על ליאור חורב, היועץ האסטרטגי של המפכ"ל אלשיך, נוג עת בחלק מבעיות העומק של הארגון. כפי שנחשף ב"ישראל השבוע" בחודש יולי, זה כשנה וחצי משמש חורב יועץ תקשורת ואסטרטגיה עבור המפכ"ל ונראה שסייע לו לבלום את המתקפה התקשורתית שבה היה נתון בשנת כהונתו הראשונה. נראה שעם כניסתו של חורב לתפקיד יועץ אסטרטגי למפכ"ל, בתחילת קיץ 2016, החל אלשיך לתדרך עיתונאים וליצור קשרים עם בכירים בתקשורת. בד בבד, לאחר תקופת "יובש" ארוכה, החלו להופיע שוב הדלפות וידיעות מפי "בכירים במשטרה", בעיקר בגולת הכותרת - חקירות רה"מ נתניהו. כל צעד ושעל בחקירות לווה במידע מודלף ובדיווחים מפי מקורבים.

במשך תקופה זו דווח כי המפכ"ל היה מעורב אישית בחקירות רה"מ ואלשיך גם בנה בהצהרותיו הפומביות ציפייה ל"תוצאות" בנוגע אליהן. נראה שהמהלך הניב פירות, שכן ניתן לזהות כי היחס הת קשורתי לאלשיך החל להשתנות. מי שמדגים זאת יותר מכל הוא עיתונאי ערוץ 2 אמנון אברמוביץ', שרק בפברואר הטיל דופי בתפקודו של המפכ"ל וטען שהוא פועל ממניעים פוליטיים, ואילו בספטמבר כבר ידע לומר ש"רוני אלשיך עושה שם עבודה מעולה".

ליאור חורב עבד בעבר עם אריאל שרון ז"ל, אהוד אולמרט ואהוד ברק, ובבחירות האחרונות עם שר האוצר משה כחלון. לצד עבודתו עם המשטרה המשיך חורב לייעץ לכחלון, ולא הפסיק להתבטא בנושאים פוליטיים. בין השאר, הוא נוהג לתקוף את הליכוד ואת נתניהו, ואף לא נמנע מהתייחסות מפורשת לח קירות. ב 10 בינואר, למשל, שוחח חורב בגלי צה"ל עם העיתונאי אראל סג"ל על תיק 2000, שרק נחשף, והסביר כי לדעתו "אם רה"מ או מי מטעמו הקליט את השיחה ולא קיים מסיבת עיתונאים על תוכנה, הוא שותף לדבר בדיוק כמו מו"ל ידיעות אחרונות". כך, היועץ האסטרטגי של המשטרה ממסגר את חקירות רה"מ בתקשורת ומסביר את התנאים שבהם יהיה אפשר להגיש נגד נתניהו כתב אישום.

המפכ"ל החל את תהליך ריפוי המשטרה במה לך נכון של חיזוק מערך הדוברות וניתוק הקשרים הבעייתיים בין מפקדי המשטרה לבין התקשורת, אך ככל שהזמן עובר כך נדמה שהתוצאה חמורה בהרבה: במקום הניצבים ומפקדי המחוזות, המפכ"ל עצמו עומד היום בקשרים עם עיתונאים, ובמקום מערך הדוברות המקצועי, מי שמתווך לו את הצי בור הוא יועץ פוליטי. אם טובת הציבור עודנה לנגד עיניו, מוטב לאלשיך להתעשת במהירות, או לפ רוש מתפקידו.

בתגובה לכתבה שפורסמה ב"ישראל השבוע" ביולי, נמסר ממשטרת ישראל כי "חברת גולדפינגר תקשורת זכתה במכרז למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי למשטרת ישראל. במסגרת הליך המכרז נחתם תצהיר ניגוד עניינים כמקובל. ככלל, עובדי המשרד אינם חשופים למידע הנוגע לחקירות. דעתו הפרטית של יועץ זה או אחר - כשמה כן היא - דעתו הפרטית".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel