Israel Hayom

קופץ למים העמוקים

דיוויד מארש, מאמן נבחרת השחייה הישראלית, יעמוד למבחן ראשון באליפות העולם בבודפשט בראיון מיוחד הוא מספר על השינוי שנחוץ: "מצאתי מערכת שלא מאמינה ביכולתה להתחרות על מדליה אולימפית" ועל השיפור ביכולת של יעקב טומרקין: "יש לו הרבה יותר ביטחון"

- רונן דורפן בודפשט

ע

בור השחייה הישראלית, אלי פות העולם של 2017 היא יציאה לדרך חדשה. חנן סטרלינג, ראש המ שלחת, מסתובב עם תג שעליו כתוב "המאמן הלאומי" - אבל השיטה היא אחרת. דיוויד מארש, מאמן אמריק ני מוערך ביותר, מפקח ביום יום על האימונים מקליפורניה, ומחזיק שם חלק מהשחיינים הבכירים. נציגו קאיו קאיוביץ' משגיח מקרוב על האימו נים בארץ.

ניסתי להבין מה מצא מארש ביש ראל. "מצאתי מערכת של הרבה אנ שים מחויבים ומקצועיים, שבאיזשהו מקום לא מאמינים שהם יכולים להיות בתחרות על מדליות אולימפיות", הס ביר האמריקני, וזו בדיוק התרבות שהוא מקווה לתקן.

"עבדתי בקריירה עם כמה כישרונות על, למשל עם סיאלו )האלוף הברזילאי סזאר סיאלו; ר"ד(. אבל הרבה פעמים שיקמתי את אלו שנחשבו ללא הכי מו כשרים, כבר לא צעירים או בלי הנתונים הפיזיים. אז אולי זו המומחיות שלי, גם שתי המדליסטיות שלי, מריו קת'לין בייקר וקייטי מיילי, הוגדרו כאלו".

מקצועית מה אתה מרגיש שאתם צריכים לשנות?

"כנראה תרבות שבה עומס העבו דה הוא מעל הכל. קצת יותר עניינים טכניים".

זה קו פרשת המים האירופי אמרי קני? האמריקנים חושבים יותר איכותי מכמותי?

"אולי יותר המזרח אירופאים, אמרי קנים חושבים תחרות. אם אתה מסתכל על המדליות האמריקניות בריו - לא פחות מעשר מהן היו הולכות לאיבוד על מאיות בודדות, וניצחנו כמעט בכל המירוצים הצמודים".

כשמדברים על תרבות תחרויות - זו למשל ההחלטה להביא לבודפשט מה שנחשב עבור ישראל נבחרת גדולה 15) שחיינים(?

"הקריטריוני­ם לא נקבעו על ידיי. אבל בהחלט, כשדובר בכמה שחיינים גבוליים המלצתי להביא אותם. הם יר וויחו המון מתחרות כזו. אני מרגיש שהוותיקים דוחפים את הצעירים. לא מתגוננים מפניהם. בלי קשר להצלחות ושיאים, זו כבר הצלחה בשינוי התר בות שלנו".

אם מדברים על ביטחון לשחיינים להביא מדליות, השאלה המתבקשת היא יעקב טומרקין, ומארש בנינוחות יצר ציפיות. "יש לו הרבה יותר ביט חון. הוא התאמן עם יוסקה אירי )בעל שלוש מדליות אולימפיות(. אירי ניצח אותו בתחילת האימונים, אבל בסיום התקופה בשני המבחנים שערכנו יעקב ניצח אותו. זה סוג האמונה שגורמת לך להתחרות על מדליות".

מי עוד היית מסמן כמדליסטים בע תיד של אליפויות גדולות?

"במחנה האימונים בגיור )צפון הונג ריה( ראיתי את תומר פרנקל שוחה נפלא. הוא מצויין עכשיו גם בגב. גם דניס לו קטב הוא פייטר גדול. העבודה שעשתה אנדי )מורוז; ר"ד( היתה נפלאה".

ברמה הכללית יותר - ארה"ב תצ ליח לשמור את כמות המדליות שלה בגברים בשנים שאחרי מייקל פלפס?

"קשה להאמין. זה יתפזר בין הרבה מדינות ושחיינים".

אחד הקופצים היום למים יהיה מרכוס שלזינגר, ב 50 מטרים פרפר, שעלה לארץ לפני שנתיים. הוא מספר על הצד היותר הוליסטי בעבודה של מארש. "הוא נתן לי ספר בשם 'טופ דוג' על הצלחה בחיים. קראתי שם על ניסוי שעשו עם תלמידי אנגלית. חלקם סימנו לפני תחילת הלימודים רק את המטרות. האחרים את המט רות בלימוד ואת הקשיים. הקבוצה שסימנה מראש את הקשיים הצליחה הרבה יותר".

 ??  ?? מארש. "הרבה פעמים שיקמתי שחיינים, אולי זו המומחיות שלי"
מארש. "הרבה פעמים שיקמתי שחיינים, אולי זו המומחיות שלי"
 ??  ?? טומרקין. מאמנו יצר ציפיות
טומרקין. מאמנו יצר ציפיות
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel