Israel Hayom

נאבק על חייו

אמיר פרישר גוטמן כינס בסוף השבוע את חבריו ומשפחתו על חוף הים, כדי לציין שנה לבשורה כי אינו חולה בסרטן ● כשנכנס לשחות עם אחייניתו, הם נסחפו - הוא הציל אותה אך טבע בעצמו ● גוטמן פונה לביה"ח ללא דופק ונשימה, ומצבו הוגדר אנוש ● "זה היה סיוט, כמו חלום בלהות"

-

ערן סויסה, מאיה כהן ודניאל סיריוטי 22" ביולי זה תאריך יום הול דתי החדש", הכריז אמיר פרי שר גוטמן אחרי שהחלים ממחלתו, בדיוק לפני שנה. ביום שישי נסע לסוף שבוע בחוף לא מוכרז, סמוך לעתלית שבצפון, יחד עם כשלושים מחבריו הטובים ובני משפחה כדי לציין "שנה ללידתו מחדש", אך את מול קיבל האירוע תפנית מצמררת כשהזמר שחקן בן ה 41 טבע בים אל מול עיניהם של הקרובים אליו.

"הוא הגיע לבית החולים רמב"ם ללא דופק ותוך כדי תהליך החייאה", מסר מנהל מחלקת טיפול נמרץ, ד"ר ירון בר לביא. "הוא היה כחמי שים דקות ללא דופק ונשימה. לאחר עשר דקות טיפול החזרנו לו דופק, אך מצבו קשה מאוד ולא יציב, והוא בס כנת חיים". גורם בכיר בבית החולים הוסיף: "גם אם הוא ישרוד את השעות והימים הקרובים, מצבו אינו טוב. לא ברור מה הנזק הניורולוגי שנגרם לו בזמן שבו היה בלי דופק וללא חמצן שהגיע למוח".

האירוע החל בצורה חגיגית. החברים קישטו את החוף עם שילוט של "היש רדות", וגוטמן תיעד את המפגש בא מצעות מצלמת וידאו של עבור העונה החדשה של הסדרה "מחוברים". בשישי בערב הוא אסף את המשתתפים במע גל, עבר אחד אחד והודה להם אישית על התמיכה בו בימים הקשים. היו שם דמעות, וגם הרבה הומור שחור.

אחת מהנוכחים היתה מיכל אמדו רסקי, שכתבה בפייסבוק: "היינו בחוף בעתלית. הים אכזרי היום. גלים, סחף ובורות. אמיר נכנס עם האחיינית שלו, שחר בת ה ,9 ועוד חברה יעל. תוך שנייה הם נסחפו. אמיר החזיק את שחר מעל המים כדי שלא תטבע והגיע לא פיסת כוחות. בעלי ג'פרי )ישי( ועוד שני בחורים עם גלשנים נכנסו למים להוציא אותם. הים היה קשה, ולא נתן להם לחזור לחוף במהירות. אמיר בלע הרבה מים. שחר גם. היא בסדר במיון. הוא מונשם בטיפול נמרץ ומצבו קרי טי. תפילות בבקשה".

"ברגעים הראשונים לא הבנו בכלל מה קורה", סיפרה חברה אחרת, "וב תוך שניות הכל הפך להיסטריה ושוק, וכולם ניסו לפעול בהיגיון ולהזעיק עזרה. זה היה סיוט, כמו חלום בלהות שאתה רק מחכה שמישהו כבר יעיר אותך ממנו".

הפאראמדיקי­ם של מד"א, אסף דיין ומרק קוזמנקוב, שהגיעו למקום סיפ רו: ״כשהגענו מתרחצים על החוף כבר ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות, אז ביצענו פעולות החייאה מתקד מות וממושכות - עיסויים, הנשמה, מכות חשמל וטיפול תרופתי". לאחר טיפול קצר על החוף, הוא פונה לבית החולים, תוך המשך ניסיונות החייאה באמבולנס.

לפני כשבוע וחצי שיתף בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ובו עצות כיצד

 ?? צילום: איתן טל ?? עם הבן רוי, שנולד בהודו מאם פונדקאית
צילום: איתן טל עם הבן רוי, שנולד בהודו מאם פונדקאית
 ?? צילום: מאיר פרטוש ?? עם בן הזוג ינאי פרישר
צילום: מאיר פרטוש עם בן הזוג ינאי פרישר
 ??  ?? "על החיים ועל המוות". הזמנה להרצאה של גוטמן על סיפור חייו
"על החיים ועל המוות". הזמנה להרצאה של גוטמן על סיפור חייו
 ??  ??
 ??  ?? גוטמן במהלך טיפולי הכימו
גוטמן במהלך טיפולי הכימו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel