Israel Hayom

חיים פוגל: "ממשיכים לרצוח ולטבוח בנו"

את האזעקה לאחר הפיגוע בשישי שמע פוגל המתגורר בנווה צוף ● בנו אהוד נרצח עם אשתו ושלושה מילדיו ב 2011 באיתמר

- יאיר אלטמן ודן לביא

הפיגוע שאירע בערב שבת והאזעקה שהושמעה בנווה צוף, הזכירו לחיים פוגל המתגורר ביישוב את הלילה הקשה שבו בנו אהוד נרצח באיתמר יחד עם אשתו רותי ושלושה מילדיהם )יואב, אלעד והדס(.

פוגל שהכיר באופן אישי את הנרצחים סיפר ל"ישראל היום" על תחושותיו הקשות: "טובה )שנפצ עה( היתה אצלנו ביום שישי לקחת מצרכים. ביום שישי ראיתי את יוסי זכרונו לברכה, ואמרתי לו שבת שלום. אנו מכירים מעל 35 שנים, הם מוותיקי היישוב. נווה צוף זה ישוב לא מאוד גדול, כולם מכירים את כולם. אנו גרים פה כבר כמעט 40 שנה".

חיים מספר כי קודם לאירוע היתה לו תחושה לא טובה וכש"שמעתי את האזעקה ידעתי שמשהו קרה. זה מציף לי זיכרונות אבל כמי שחווה את הדבר הזה, אנו מתמודדים כל השנה. כמו בן שאירוע כזה מעלה שוב את הדברים, ואתה רואה ששום דבר לא השתנה וממשיכים לרצוח ולטבוח בנו. אבל אני לא רוצה להיכנס לכל הזיכרונות והתחו שות האישיות משום שמי שנ מצא במוקד כרגע, אלו האנשים שנפגעו".

הפיגוע באיתמר אירע ב 11 במרץ 2011 כששני מחבלים, חכאם ואמג'ד עוואד, פלשתינים מהכפר עוורתא חדרו ליישוב. הם פרצו לבית ריק, גנבו ממנו נשק חם ולאחר מכן פרצו לבית מש פחת פוגל ורצחו - בדקירות סכין וירי את זוג ההורים )אהוד ורות( ושלושה מילדיהם.

בית המשפט הצבאי גזר על כל אחד מהמחבלים, המזוהים עם אר גון הטרור החזית העממית, כ 130 שנות מאסר.

תחקיר האירועים המזוויעים מתאר את השתלשלות האירועים: בערב הפיגוע, המחבלים הסתובבו במשך כשעה וחצי ביישוב - לאחר שחדרו את הגדר המקיפה אותו - במטרה לאתר יעדים לתקיפה.

הם המתינו בסמוך לבית משפ חת פוגל, בה התנהלה מסיבת עונג שבת מרובת משתתפים. לאחר תומה, חדרו המחבלים לבית: אחד מהם רצח בדקירות סכין את יואב (11) ושניהם ביחד רצחו את אלעד ,(4) בדקירות ובחניקה. אחר כך פנו לחדר ההורים ורצחו בד קירות את האב, אהוד ,(36) ואת האם, רות .(35) אחד המחבלים שב לבית ושמע את בכייה של התינו קת הדס, - ורצח גם אותה.

 ??  ?? חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו
חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו
 ?? צילום: אורן נחשון ?? חיים פוגל
צילום: אורן נחשון חיים פוגל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel