KHABAR VARZESHI

همانهاييكه­مراميزدند امروز فرهاد را ميزنند

-

حمايتتمامق­دمرفاويازم­جیدي

عبدالصمــد‌مرفــاوي‌همان‌ مرب ‌ياي‌كه‌توانســت‌االهلي‌ عربســتان‌را‌در‌خــاك‌جده‌ شكست‌دهد‌و‌زماني‌به‌آن‌برد‌ ارزشمند‌ورزشي-‌سياسي‌براي‌ كشورمان‌و‌استقالل‌دست‌يافت‌ كه‌ه ‌مســن‌ســرمربي‌امروز‌ استقالل‌بود.‌او‌در‌سال‌8831‌ دقيقا‌34‌سالهب‌ود.‌همسن‌فرهاد‌ مجيدي‌كه‌امروز‌با‌استقالل‌در‌كويت‌دنبال‌ شكســت‌همان‌تيم‌االهلي‌است.‌بروز‌ اختالف‌نظر‌بين‌دو‌درواز ‌هبان‌قبلي‌و‌فعلي‌ استقالل‌و‌ســپس‌طرح‌ماجراي‌داروي‌ نيروزاي‌«جک‌تر ‌يدي»‌از‌ســوي‌مهدي‌ اميرآباديب‌اعث‌شدب‌رخي‌مسائلب‌راي‌صمد‌ مرفاوي‌تازه‌شود‌و‌با‌سرمربي‌جوان‌امروز‌ استقالل‌احســاس‌همدردي‌كند!‌او‌روز‌ گذشته‌با‌خبرورزشي‌حرف‌زد.‌

‌‌‌‌يادتان‌هســت‌01‌سال‌پيش‌با‌ اســتقالل‌توانستيد‌در‌تهران‌و‌جده‌ االهلي‌را‌شكست‌بدهيد؟ بله! البته ایــن را باید اضافه کنم که وقتي ما توانســتیم این دو برد را به دســت بیاوریم ‪۳۱ ۲۱،‬ سال ميشد که هیچ تیم ایراني نتوانســته بود در خاک عربستان تیمهاي عربستاني را شکست بدهد ولي هیچ مانور خاصي روي آن بازي نشد.

‌‌چرا؟‌چون‌كسي‌از‌حضور‌شما‌در‌ استقالل‌خوشحال‌نبود؟ به هر حال من سرمربي بودم و شاید کسي دوست نداشت این اتفاق مهم وارزشمندبه­ناممنثبتشو­د.گرچه به لطف آرشــیو رســانهها و برخي دوســتان این مســائل هرگز از یاد نميرونــد ولي در آن برهه کســي خیلي به این موضوع توجه نکرد اما ما در دو بازي متوالي این تیم خوب را شکست دادیم.

‌‌‌‌آن‌تيم‌االهلي‌با‌اين‌تيم‌چقدر‌ تفاوت‌دارد؟ آن زمان تیم االهلي یکي از مدعیان جدي قهرماني لیگ قهرمانان آسیا بود و دو ســال بعــد در ۲۱۰۲ هم تا فینال پیش رفت. بازیکنان خارجي خیلي خوبي داشــت و ما هم البته با تالش بچهها و یاري خدا توانســتیم شکستشان بدهیم. االن هم این تیم در وضعیــت نســبتا خوبي در لیگ عربستان است. البته این تیم ظرف این چند ماه ۳ بار مربي عوض کرده و همین باعث ميشود ثبات تاکتیکي تیم تحتالشــعا­ع قــرار بگیرد. فکر ميکنم ایــن موضــوع ميتواند به اســتقالل کمک کند تا در دیدار با االهليازبر­همریختگياو­ضاعاینتیم به سود خود بهره ببرد. عربستانيها براي بهبود اوضاع تیمشان دست به این تغییرات ميزنند ولي در بیشتر

موارد تیمهایشان لطمه ميبیند.

‌‌وضعيت‌استقالل‌را‌چطور‌ارزيابي‌ م ‌يكنيد؟ استقالل وضعیت بدي ندارد. خوبي کارفرهادمج­یدياینبودک­هادامهراه استراماچون­ي را رفت و خیلي دست به تاکتیــک تیمش نزد. انســجام استقالل در همه خطوط تیم خوب است و این ميتواند مهمترین نقطه قوت استقالل باشد.

‌‌نقطه‌ضعفش‌را‌در‌چه‌م ‌يبينيد؟ نقطــه ضعــف اســتقالل نیمکت خالياش اســت. فرهــاد مجیدي بازیکن جانشیني ندارد که هم اندازه بازیکــن اصلياش باشــد. گاهي در خالل بازي الزم است تیم تغییراتي در برخي نفرات داشته باشد تا روند را هجومي یا تدافعيتر کند. از این نظر او فقط ۱۱ نفر دارد. مصدومیتهاي اخیر حسابي دست مجیدي را بسته است. قائدي هم که مصدوم شده ولي امیدوارماو­وفرشیداسما­عیليبتوانن­د در این دیدار به تیم کمک کنند.

‌‌‌‌كدام‌بازيكن‌براي‌زوج‌مطهري‌ خوب‌است؟ همــان قائــدي که بــود و نبودش مشخص نشــده است. آرش رضاوند براي یک پست عقبتر خوب است و فقط تبریزي ميماند که او هم روي فرم نیست و ماههاست گل نميزند.

‌‌‌‌از‌طرح‌موضوع‌جک‌تري‌دي‌از‌ ســوي‌مهدي‌اميرآبادي‌و‌اتفاقات‌ اينستاگرام­يب‌ين‌رحمتي‌و‌حسيني‌چه‌ برداشتي‌داريد؟ آنزمانهمکه­منسرمربياس­تقالل شــده بودم، عــدهاي از این موضوع خوشــحال نبودند. البتــه این حق طبیعي جامعه اســت که هر کسي دوستداردنف­رخودشدررأس­باشد. اینهمانجام­عهماست.پیشکسوتي که در این برهه از جک تري دي حرف ميزند، خــودش باید بداند مرور آن خاطرات هیچ فایدهاي ندارد و چیزي جز لطمه وارد کردن به تیم در آستانه بازي حساسش نیست. باید منطقي فکرکنند.

‌‌‌‌اين‌مسائل‌درباره‌تيم‌مجيدي‌ شما‌را‌به‌ياد‌خودتان‌نم ‌ياندازد؟ در آن برهه هم دقیقا همین مسائل براي اســتقالل من بود. این رفتارها جالبنیست.دراینکههرک­اريکنیم عدهاي ناراضي باقي ميمانند، شکي نیســت ولي باید دست از گذشتهها شست و به آینده نگاه کرد. معتقدم امیرآبادي هم از عمد این حرفها را نزده که براي استقالل حاشیه درست کندوليخودم­اميتوانیمد­رککنیم که بیان برخي مســائل که آن هم در گذشته بوده، دردي را دوا نميکند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran