KHABAR VARZESHI

هيچکسانتخا­باسکوچيچرا گردننميگير­د!

-

بعد از کمیته فني و هیئت رئیسه، نوبت به وزارت ورزش رسید

وزارت ورزش اعالم کرد هیچ نقشي در انتخابدراگ­اناسکوچیچن­داشتهاست. روز گذشــته علينژاد، معاون مسعود سلطانيفر این حرف را گفت تا وزارت ورزشهمخودش­راازاینانت­خابتبرئه ک ن ـ ـ د . ه یچکــس انتخــاب دراگان اسکوچیچ را گردن نميگیرد و هرکس با حربهاي در تالش است این موضوع را ثابت کند. از نظر منتقدان این فقط یک معناومفهوم­دارد؛آنهاازهمین­حاالفکر روزهاي شکست را ميکنند و یا اینکه حداقلاعتقا­ددارنداسکو­چیچنميتوان­د موفق باشــد. اگر جاي اسکوچیچ یک مربيبزرگسر­مربيتیمملي­ميشددر آنصورتقضیه­فرقميکرد.همهدعوا ميکردند که «ما او را آوردهایم.» مثال سر ماجراي کیروش و آمدنش، هنوز روایتهاميش­نویم.منتقداندرج­هیک او ميگویند ما کیروش را پیشــنهاد دادیمیاآور­دیم؛ازامیرقلعه­نویيبگیرید تا هومن افاضلي. این بار اما مسئوالن با رفتارهايخو­دثابتکردها­نداسکوچیچ مربيبزرگين­یست.حاالچطورمي­توان توقــع داشــت بازیکنان حــرف او را بخوانند؟ وقتي فوتبالیســ­تها چنین جويرابرايم­ربيخودميبی­نند،مربي را کال حساب ميکنند؟ وزارت ورزش که به شکلي خود را از این ماجرا تبرئه کرده، اعضاي کمیته فني کامال سکوت کــرده و نميخواهند یک کلمه حرف بزنند و مســئولیت را قبول کنند و در نهایــت اعضــاي هیئت رئیســه هم ميگویند در جریان نبودهاند! یعني باز

هم مهــدي تاج این انتخــاب را کرده است؟ آیا بار دیگر ثابت ميشود همان حرفها که درباره قدرت ســاکت در فدراسیونفو­تبالگفتهمي­شود،صحت دارد؟ ساکت، تاج و بهاروند این انتخاب را کردهاند؟ آنها که از معادالت فوتبال باخبر هستند ميدانند فدراسیون این روزهــا بــدون اجــازه وزارتخانه آب نميخورد. بنابراین ميتوان گفت همه تالش ميکنند تا اســکوچیچ را گردن نگیرند، در حالي کــه همه در جریان بودهاند. آیا ميتوان گفت هیئت رئیسه هم در جریان نبوده اســت؟ همین دو هفته قبل فریدون اصفهانیان عضو این هیئتباتأکی­دچندبارهرو­ياینمسئله که آنها تصمیمگیرنـ­ـده براي انتخاب مربي هستند، اعالم کرد با رأيگیري بین اعضا سرمربي را انتخاب ميکنند. حاال که اســکوچیچ انتخاب شده، چه دلیلــي دارد کــه آنها زیــر همه چیز ميزنند؟ دلیل کامال مشــخص است.

منتقــدانم­يگوینــدهی­چکــس نميخواهدمس­ئولیتراقبو­لکندتااگر فرداروزيتی­ممليشکستخو­ردکسي بــه آنها ایــراد نگیــرد! از همین حاال مسئوالنازا­ینانتخابفر­ارميکنند،روز شکست چه خبر خواهد شد؟ اسکوچیچ اماباوجودا­ینشرایطهمچ­نانمشتاقبه همکاري با تیم ملي بود. این رفتار هم به هر حال نشــان ميدهد براي او نیمکت ایران مهمتر از هر چیز دیگري است. آیا نميتوان از همین حاال آخر این همکاري را حدس زد؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran